Mias Oas

2010-07-29
23:09:54

Nu har det hänt mycket på lotten...
Ojoj, nu har det hänt mycket på lotten, men jag har tyvärr inte dokumenterat allt. Har haft mamma på besök från Göteborg och vi har slitit som djur för att hinna så mycket som möjligt innan hon ska åka vidare till Övik och jag börjar jobba igen efter semestern. Mikael stukade foten rejält i förrgår så han har inte varit så mycket på lotten senaste dagarna. Tur att jag haft mamma till hjälp. :)

Lite av det vi har hunnit på tre dagar:

- Nyponbuskar: beskurit och flyttat så den finns på båda sidor av entrén. Flyttat skott från nyponbuskar till andra sidan entrén också.

Flyttat gullviva från rundeln vid stugan till cykelparkeringen.
Planterade Gullviva vid cykelparkeringen.

- Städat ur redskapsboden och gjort mig av med 3 stora säckar plastkrukor och annat skrot!
Rensat ur redskapsboden

-- Flyttat rudbeckia (?) som stod bakom stugan samt vid detta plank. Eftersom vi ska bygga ut stugan måste allt bort därifrån och Rudbeckian och lilla busken ska flyttas, för mot den här väggen ska ett enkelt utomhuskök. :)


- Sågat ner vackra pilen som stod alldeles för nära lönnen, rensat bort kirskål och flyttat rosenhallonskott dit istället:
Pilen var tyvärr tvungen att åka. :( Den var alldeles sned pga att det var så trångt.
Pilen var tyvärr tvungen att åka. :( Den var alldeles sned pga att det var så trångt.

Planterade rosenhallon där pilen stod förut.
Mamma planterade rosenhallon där pilen stod förut. Skott finns i överflöd. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: