Mias Oas

2010-07-08
22:00:36

Cykelparkeringen klar!
Mikael har jobbat hårt med cykelparkeringen. På onsdag var vi i Övik för att se Salem Al Fakir så då blev inget gjort, men idag, torsdag, blev den äntligen klar.

TISDAG 6 JULI:


TORSDAG 8 JULI
Cykelparkeringen är klar! Enda som återstår är att sopa ner fogsanden.
Plattorna kommer från gångstigen som ändå ska dras om. Fogsanden ska sopas ner i springorna. Sedan blir det invigning på lördag! :)

ONSDAG 7 JULI: Bonusbilder från Övik

Salem, ett musikaliskt och charmigt geni. :)

Efter konserten med Salem Al Fakir i Strandparken skjutsade vi syrran till hennes sambos föräldrar där de bor under sitt besök i Övik. Blev grymt impad av deras trädgård och var tvungen att fota. Får se om jag kommer ihåg vad alla blommor heter:


Fänrikshjärta


Stentrapp i ett fint stenparti


Humleklädd portal och partytält i bakgrunden. Med på bilden: syrrans pojke och svågerns bror.


Iris


Näva


Mose brinnande buske

Kommentarer:
#1: Rebecca

Den du skrivit Akleja på tror jag istället är en Iris.

2010-07-15 @ 09:11:21
#2: Maria

Aaahh! Stämmer mycket bra! Har två Irisar själv på lotten, så jag borde ha känt igen den! Men men, man lär sig... :)

2010-07-15 @ 11:24:33
#3: Anonym

Den heter Iris och den andra växten du inte visste namn på är "Mose brinnande buske".

2010-07-18 @ 09:39:28
#4: Maria

Tack, jag ska nog ta och lägga in rätta namnen under bilderna. :)

2010-07-18 @ 11:24:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: