Mias Oas

2010-12-11
16:03:22

Julgrupper och Forslunda gymnasiets julmarknad
I förrgår fick jag i namnsdagspresent av sambon att plocka blommor till två julgrupper. Eftersom vi var på Willys just när han blev givmild så tog jag vad som fanns: en, julstjärnor, kalanchoe och hyacint.
Julgrupp

Han blev dock våldsallergisk av hyacinterna som nu står i min klädkammare i väntan på att ges bort till någon.
Jag älskar verkligen doften av hyacint, men nu blev det alltså två julgrupper utan:
Julgrupp

I eftermiddags åkte vi på Byggmax för att kolla efter en bänkskiva till kontoret. På vägen dit svängde vi in till Forslunda gymnasiets årliga julmarknad. Ingen av oss har varit där och föga anade vi att bilköerna till parkeringen skulle vara så långa och långsamma... Till slut kom vi fram och fick pulsa genom snön för att komma till området. Det var otroligt mycket folk, snöflingorna dalade, solen gick ned i ett rosa dis på himlen och doften från eldad ved gav en jättehärlig julstämning. Hos mig. Sambon nös. Och nös.... Det blev ett kort besök, inget köpt, ingen glögg.

Hans nysningar blev inte bättre av sågspånsdoften på Byggmax heller. Det blev ingen skiva till arbetsbänken, för 19 mm mdf-board på 2,44 m kändes rätt svajig och där ska stå en tung symaskin. 

Enda utgiften idag var 20:- till parkeringen som vi ägnade minst 10 min att ta oss till. Men jag klagar inte för det var så himla fint runt Forslunda och när jag kom hem var jag så inspirerad att jag planterade julgrupperna.

Imorgon ska vi åka ut till kolonilotten och hugga ner en gran som en tjej på Umeå Fritid och hennes sambo ska få som julgran. Sedan ska vi åka till Hamnmagasinets Jul- och Designmarknad och fika. (Och jag tänkte passa på att hämta mina glasögon som jag glömde på jobbet igår)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: