Mias Oas

2010-08-26
21:59:27

En kvällstur till lotten
Just nu händer inte så mycket på lotten. Det har regnat och varit kallt på kvällarna efter jobbet, men ikväll var det uppehåll så vi tog en cykeltur efter middagen.

Plockade lite hallon.
Plockade lite hallon och åt på plats.

Mikael hämtade några lass sand till gången och jag flyttade en planta bakom stugan till cykelparkeringen. Rensade ogräs, klippte bort döda kvistar och hittade en trave bräder under ormbunkarna som jag la i brädhögen.

Träffade grannen som jag har fått mynta av och visade var hon kan hämta åkerbärplantor hos mig. Hon trodde att ännu en lottgranne kunde vara intresserad så hon skulle höra med  henne. Jag håller tummarna för att plantorna är borta nästa gång vi kommer dit. :)

Squashen börjar ta sig.
Squashen börjar ta sig.

Prydnadspumpan börjar ta sig.
Prydnadspumpan likaså

Syrenen lever än, två veckor efter plantering. :)
Syrenen lever än, två veckor efter plantering. :)


Spirean(?) tänkte jag göra mig av med. Har fler också om det är någon som vill ha?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: