Mias Oas

2015-03-22
20:57:51

150322 Pippitröja, färgstarkt vardagsrum och gör din egen hissgardin
Sålde på loppis förra helgen. Fast som vanligt handlade jag för mer än jag fick in... Här, en bunt kläder för 90:-. Katten Oskar hade jag sedan innan. :)
Myskväll med Oskar och Alex i soffan:
Jasmins farmor hade stickat en superfin tröja, och J fick även en pottbok. :)
Mikael tar alla nattningar nu eftersom Jasmin får utbrott om jag försöker. :) Hon vill ha BABBAAA!!! Så, då tog jag nattningen av Alex.
Mys med Fanny och dokumentär om feminism:
När migränen lagt sig lite premiäråkte jag cykeln för att kolla skogsstigen mot Ersmark. I vanliga fall ligger en stor snöhög kvar där april-maj, men tack vare den milda vintern så var där endast en isgata. Snart... Längtar som en galning efter hårt trädgårdsarbete på lotten!
Suddig bild, men detta händer så sällan. Vi fick barnvakt, vi hjälptes åt att röja upp och dammsuga. Tog bara någon timme, men så mycket trevligare utan en soffa täckt av katthår och sand, leksaker och matbitar överallt och så vidare. :)
Söndag 22 mars. Har letat rullgardin till sovrummet och till Jasmins rum. Har inte hittat någon "romantisk" så jag gjorde en supersnabb lösning av svärmors gamla fina broderade lakan med spets: 
Hann inte stryka och göra det ordentligt, men med en överaktiv ettåring så får man göra det lilla som hinns när hon väl sover.
Så här gjorde jag:
1. Vek gardinen över gardinstången.
2. Istället för att sy en kanal fäste jag den med tre säkerhetsnålar från baksidan.
3. Rullade upp tyget och knöt upp den med två rosa band.
  
 
 
Taggar: gör,din,egen,hissgardin,romantisk;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: