Mias Oas

2015-09-29
20:41:00

Jordgubbslandet 2015
Vi tänker göra om jordgubbslandet helt och hållet. Det var övervuxet av ogräs och Mikael har ideer om hur den nya formen skulle kunna se ut.
 
Jag började med att rensa den delen som var närmast roshäcken, mitt emot cykelparkeringen. Har även flyttat ingången till jordgubbslandet så att den går jämns med cykelparkeringens linje:
 
Sett från cykelparkeringen:
Flyttat gångstenarna några decimeter till vänster:
I slutet av september hade jag rensat nästan hela jordgubbslandet. Som småbarnsförälder har jag inte så mycket tid och ork så det har blivit bit för bit, nån timme här och där. Fortfarande rensning kvar vid muren:
Gjorde även om gången att följa pergolan:
Vi har inte bestämt än exakt hur gångarna, landen och formen ska se ut än, men jag vill rensa klart och flyttta alla saker så att man kan till exempel provköra skottkärran för att se att den går runt. Det ska vara praktiskt också. :)
 
Taggar: jordgubbsland, kolonilott vadforsen, trädgårdsdesign;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: