Mias Oas

2019-10-11
15:21:21

Känner mig lite busig...
(null)


Har börjat rengöra verktyg för att olja in.


Även flyttat daggkåpa från syrenen vid gräsrundeln. Satte en bredvid pionen i båten för en tjej sa att de passar bra ihop. Blev lite trångt och upptäckte att jag hade satt lökar under, men hoppas de kommer upp ändå och sedan döljs av daggkåpan när de vissnar ner och är trista.


Känner mig lite busig. Hittade en avbruten kvist pil på vägen utanför lotten. Silverpil eller bollpil. Tror förstnämnda. 


Klippte upp den i sticklingar och tryckte ner på 6 olika ställen. Den första bredvid sandlådan, som jag ändå tror att J har växt ifrån så bi kan ta bort den nästa år.


Resterande fem hamnade i nordöstra hörnet där jag gjorde en tillfällig koja av rosenpils-skott förra veckan. Lite här och där, eventuellt till en pilkoja nästa år.


Min förhoppning är att en stor vacker silverpil växer upp mot Carinas lott och skuggar vår lott under heta sommardagar.


Hoppas kan man ju. Har sörjt silverpilen vi var tvungna att ta bort när vi skaffade lotten för 9 år sedan. På bara några meters rad trängdes en stor lönn, silverpilen och en gran. Vi behöll bara lönnen.


(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: