Mias Oas

2014-09-09
14:17:05

140909 Jasmins rum fortsättning...
Den här lagerhyllan fick flytta från Jasmins rum....
  
...till sovrummet. Till Oskars stora förtret. Han älskar att ligga däruppe. :)
 
Men jag tycker att hyllan gjorde sig bättre i sovrummet, även om den inte är särskilt vacker. (Flyttade ut sängkläder från garderoben för att få plats med både Mikaels och mina kläder):
Men åter till Jasmins rum... Flyttade lillans säng mot gästsängen så att hon ska ligga nära mig på natten.
Fortfarande saker som ska rensas ur bokhyllan, bara Jasmins saker ska vara där, men en sak i taget. :)
Och mycket av stöket hamnade på skrivbordet...
Fortfarande fix kvar, men mest tid har garderoberna tagit...
 
Här kommer en lång och krånglig förklaring till varför vi flyttade över korgarna från den (platsbyggda) högra till den nya till vänster. 
 
För att kunna dra ut trådkorgarna så var man tvungen att stänga rumsdörren. Om en liten tjej skulle få för sig att göra det och inte klara av att styra in korgarna... ja då kommer man inte in i rummet utifrån utan att bryta upp dörren. Det ville jag förstås inte riskera. :)
  
Jättedumt byggt, men så blir det ofta i miljonprojektsområden...
 
Problemet, och det som har tagit flera dagar: upphängningen är annan än garderoben till höger. Så, Mikael tog spillbitar från en skiva som jag sågade till högra garderoben. Av dem blev det lister att hänga trådkorgarna på.
 
Har inte skivor så att det räcker till den högra garderoben, därav kaoset med sittdynor, filtar och kläder som ska sorteras efter storlek. Men lite har jag rensat ut som ska skänkas bort. Känns alltid skönt att bli av med saker. :)
 
Fortsättning följer...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: