Mias Oas

2014-07-21
10:02:00

140719-20 Fest på kollot, smultronplant och backnejlika
Den 19 juli var det fest på koloniområdet. Grillning och umgänge med grannarna. Mycket trevligt! 
Perser/birman Tindra tävlade i söthet med...
 
...min egen lilla päls- och svanslösa katt Jasmin som charmade hela området. Här på promenad med mormor som är på besök just nu:
 
Mamma har rensat upp jordgubbslandet åt oss. Så här fint blev det!
Pionen har äntligen slagit ut:
Vi övernattade i stugan och det gick fint att sova 4 pers i sovrummet på tio kvadratmeter. Eller, rättare sagt, tre personer snarkade och snusade. Jag var vaken som vanligt för jag hade lite trångt i sängen med Jasmin. Hon vägrar nämligen sova i spjälsäng, både hemma och i stugan...
Bilder från min nattvaka:  
Boden som vi ska sälja:
Månskäran lyser, natten är tyst...
Glad Jasmin dagen efter:
Fram tills värmen invaderade stugan... Fast hon lyckades sova sin middagslur i alla fall:
Mamma ville stanna på lotten och rensa. Vi åkte hem till katterna och för att svalka av oss. Inte var det särskilt svalt på balkongen, men jag satt bara ute en kort stund. Solcellslampor från Biltema ska hängas upp. Torkställningen ska plockas ner. Men vi lägger inte så mycket tid på städning nu när det är så varmt och vi har finbesök från Göteborg. (Mamma)
Hade fått ett helt gäng med leksaker, kläder och annat av en tjej nere på stan. Tog med babygymmet och matstolen till lotten på kvällen när vi åkte för att hämta mamma.
 
Bytte jordgubbsplantor mot smultron och backnejlika med grannen Carina. Smultronen hamnade här runt äppelträdet:
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: