Mias Oas

2014-07-09
18:40:00

140708-09 Ljumviken i Holmsund
Galet varmt senaste dagarna. Går inte att vara på kolonilotten, är säkert 40 grader varmt där, och jag fick migrän i förrgår. Så igår åkte vi ut till havet med väninnan Anna.
Bökigt att hitta dit, för vi kom från "fel" håll där det inte var skyltat.
Långgrund strand, perfekt med en liten bebis. :)
Pappa och Jasmin gick ända från skuggan till bryggan. En ganska lång bit att gå för en 8-månaders bebis! :)
Imorse var jag kattvakt åt grannens katter. Eller, jag gav dem bara mat, vatten och en massa gos. Tussen är ju en riktig skönhet, fast hon vill bara gå ut:
Men varför öppnas inte dörren?
Dumma människa! Jag vill ju UUUUUT!
Kira kommer och kollar också:
Hjärtat smälte när Kira satte sig i mitt knä för en rejäl gosstund. Eh, hrmm, ja, jag är en riktig "padd-o-holic". Jag ÄLSKAR svartpaddor!!!
Senare på dagen så kom Anna och hämtade upp oss. En bil med AC! Såå skönt efter gårdagens färd i vår bil med öppna rutor...
Måste ha varit sjöman (eller sjöjungfru) i ett tidigare liv, så mycket som jag älskar och dras till havet.
Drömmen är ett sekelskifteshus i Stockholms skärgård, med brygga, egen båt, egen strand... 
Men man får sitta på en allmän brygga och drömma. Alla drömmar är inte till för att uppfyllas. Har dessutom fullt upp med en bebis, lägenhet och kolonilott med stuga. Och snart börjar jag jobba igen. Då hinns inget annat med... 
När jag var barn brukade jag fantisera om att vattenblänket var utomjordingars sätt att kommunicera med oss... Jaja, jag är fortfarande lite galen. Men det är skönt att bara sitta med fötterna i vattnet en stund och vara i nuet, och släppa ansvaret för en liten liten stund. Älska havsvatten!!!
 
Det bidde dock inget bad då jag är rädd för mjölkstockning. Lillan fick dock springa runt i sin badring. Det var mycket uppskattat tills hon klev på grus, men då snabbt upp på land och tröstamma, sedan skumpa runt i bärselen med pappa så att hon somnade. :)
 
Bye bye Ljumviken!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: