Mias Oas

2014-07-06
21:50:00

140704 Besök från Ytterby, Stockholm och Ö-vik :)
Den 5 juli kom min syster med familj, samt svågerns bror och föräldrar på besök på kollot. Innan gästerna kom så grävde Mikael ner vår hemmagjorda rabattkant:
Syrrans svärmor Sol-Britt hade som vanligt med sig fantastiskt go-fika! Supertrevligt och synd att jag och syrran bor så långt ifrån varandra.
 
Blev också bortskämda med en massa presenter till oss och lillan. Har tyvärr inte hunnit fota allt, men fler bilder kommer... Superfina servetter som jag knappt nänns använda. :)
Blev perfekt i en tygkorg som bara har legat i stugan och få någon användning:
Jasmin fick ett får:
Och en docka:
Och en bunt kläder. Perfekt eftersom hon har växt ur en massa pyjamaser nu. Det går fort! : )
Efter besöket så fortsatte jag att tömma en rabatt på blommor. Den här gången var det fingerborgsblommor som fick flytta till krukor. I rabatten växer även en massa vallmo. Har försökt flytta dem förut men de bara dör då, så nu får de nog blomma klart medan jag tömmer rabatten på allt annat. Vi har inte ens fått tag i mursten till muren än så det kommer nog att dröja ett tag ändå...
Krukorna ställde jag på norrsidan av stugan:
Å så lite mer foton:
Fullt upp med krypövningar. "Titta vad stark jag är, mamma, bara en arm!"
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: