Mias Oas

2014-07-06
22:36:00

140705 Besök från Ockelbo och övernattning i stugan
Den 5 juli kom Mikaels gamla bandkamrat på besök med dottern Liw. Det var jättetrevligt att träffa dem båda två. Liw har vi inte sett sedan hon var liten som en limpa! Hon har växt upp till en ytterst välartad 11-åring. :)
Här hälsade vi på Stefan och Anne-Mai på lott 69, en av mina favoritlotter på kollot:
På kvällen var vi så trötta av värmen och det trevliga besöket att vi ej orkade städa upp i stugan:
Jasmin och pappa drack öl:
Morgonen efter var jag och J uppe med tuppen, redan vid 6-tiden. Jag hade inte sovit mycket alls i mina försök att förhindra liten från att riva upp kinderna och hjälpa hennes bullrande mage (egomamman hade ätit bönor dagen innan...). Plus att hon totalvägrar spjälsängen både hemma och i stugan... Hon låg på mage mitt på sängen några timmar så att jag inte fick plats. Bortskämd? Nej inte alls! :)
 
Mutade med en majskrok för att jag skulle få äta åtminstone några tuggor av Pauluns go-müsli:
När vi låg och ammade senare på dagen så kände jag nåt runt tån. Det var en massa flugor i stugan så jag trodde det var nån sån så jag viftade med foten. Började våldsklia men efter amningen skulle jag diska, så då gjorde jag det. Tån började bulta rejält så när jag hade diskat och torkat upp så kollade jag. Så här svullen var tån. Förmodligen en broms(jävel!) som hade tuggat på mig. >(
Kallt vatten, ett omslag så jag kunde stödja på foten så skickade jag hem Mikael och Jasmin så jag skulle få lite arbetsro. Rensade ogräs i skugghörnet och bytte ut möblerna där.
FÖRE:
 
EFTER: 
Mikael och Jasmin kom tillbaka på kvällen. Hon hade varit otröstlig pga smärtan av tandsprickningen att han inte alls fått se sin Formel 1 (den egentliga anledningen att de hade åkt hem). Hon fick amma och somnade medan vi fixade middag.
 
Sedan invigde vi hennes nya plastpool och OJ vilken glad tjej när hon blir nedkyld. Imorgon tillbringar vi INTE dagen på lotten. Det är alldeles för varmt för mig och Sassi!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: