Mias Oas

2013-06-09
22:05:00

130609 Åkervinda som klätterväxt...
Idag grävde Mikael ner spaljén. Sedan planterade jag en slingerväxt som har dykt upp i rabatterna för att den ska klättra uppåt. Det visar sig vara åkervinda, ett ogräs... Orkar inte plocka bort den, för framför så har jag satt narcisserna som stod i en tillfällig rabatt förut.
Om det inte hade varit för syrenen till vänster i bild, så hade vi satt ner två såna här rostiga spaljéer, men jag ville inte flytta syrenen nu när den äntligen börjar rota sig...
Ros i förgrunden:
 
Spaljéer uppsatta på stugväggen. Ser lite tokigt ut, men vi är ju lite crazy också... :)
Och i krukorna nedanför spaljéerna har jag planterat...
Åkervinda!
Och så Mikaels konstnärliga bilder:
 
Jättevallmo med Aklejruta i bakgrunden:
Iris:
Crazy-growing Humle:
Akleja:
Jordgubbsblom:
Myrinfesterad Pion:
Lupiner med nyuppsatta spaljéer i bakgrunden:
Aklejruta:
Kollokatten Kasper:
Taggar: plantera,åkervinda,klätterväxt,gratis;
Kommentar:
#1: AnQan

Är detta årets bilder? Ni har verkligen kommit långt:)

Svar: Ja, vi har jobbat som galningar under maj för att hinna få så mycket som möjligt färdigt i år. :)
Maria

2013-06-09 @ 23:55:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: