Mias Oas

2011-06-04
22:27:49

110604 Kirskål kirskål kirskål...
Har rensat ca 1,5 kvm jord från otroliga mängder kirskål. Rötterna är överallt! Jag vet vad jag kommer att drömma om inatt:
Rensat jord från kirskålsrötter

Rensade en del av rabatten och planterade ut lavendel som jag har dragit upp med frö inomhus. Tror att plantorna egentligen är för små för att planteras ut, men vattnade rejält och håller tummarna för att de tar sig.
Planterade lavendel

Vid 14-tiden cyklade vi till Mariehem för att fira Jocke som tagit examen och nu (snart) kan titulera sig Språkkonsult. :) Anna hade bakat den mest fantastiska choklad/mandeltårta med hallonmousse och färska bär. Mmm... Hon borde öppna ett café! :)
Examensfika

Har planterat en hallonhäck av skott från ett annat ställe i trädgården. De skulle annars slängas så jag tänkte att jag lika gärna kan testa att flytta dem. Jag flyttade en i höstas som faktiskt hade överlevt! :) Fick också några humleskott av grannen Carina som jag har planterat intill portalen. 
Planterat hallonhäck


Mikael har fortsatt höja stugan inför den planerade utbyggnation i sommar.
Upprätning av stugan

Nu ser man till och med igenom under stugan. Tidigare vilade den mot marken, vilket jag antar inte är särskilt bra för fuktskador.
Under stugan
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: