Mias Oas

2010-09-20
21:37:46

100920 Höst på kolonin...
Det blir kallare för var gång man åker ut på lotten och det blir inte särskilt ofta nu när vi jobbar igen...

LÖRDAG 18 SEPTEMBER: Arbetsdag på Ersmarks koloniträdgård

Cirka 20 björkar togs ner och vi släpade riset till två förbränningshögar:

Hög nummer 1 eldades ner dagen efter. Se bild längre ner.

Arbetsdag på Ersmark koloniområde
Det var roligt att hjälpa till och dra ner träd

Trädfällning på Ersmark koloniområde
"Timber!" Tjoff! Trädet nere...


Det var god uppslutning på städdagen, men tacka för det när det är böter vid frånvaro... :)

Jätterishögen på Ersmark koloniträdgård
Rishög nummer två.

SÖNDAG 19 SEPTEMBER
Rishögen bränns ner...
Gick till komposten med ett lass lagom för att få se detta. :)

Jag gillar eld och är glad att jag inte missade nedbränning av högen...


Flyttade växter. I förgrunden en rolig rödbollsblomma.


Flyttat riddarsporre och studentnejlika som stod mot stugan+rensat ogräs. Fyllde upp marken med jord, skalade bort grästuvor...


...och la dem framför cementplattorna. Konstigt att jag har ont i ryggen? Måste lära mig böja på knäna... :)


Den tillfälliga sittplatsen är klar. :) Hur länge den nu kan nyttjas i höst...


Flyttade lite växter till gångstigens rabatt, bland annat Iris, Riddarsporre och studentnejlika, men det syns inte så bra på den här bilden.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: