Mias Oas

2010-05-13
19:29:36

Välkommen till min nya blogg!
BALKONGEN
Balkongen när vi flyttade in 2006. September 2009 var det lite mer liv på balkongen. :) Luktärterna växte så det knakade förra hösten... 
Balkongen före             Balkongen efter           Luktärterna växte så
                                                               det knakade förra hösten...

Jag bor med sambo och tre katter i en hyresrätt i Umeå. Den här bloggen kommer att handla om mitt stora intresse inredning. Eftersom jag har tagit med inredningen ut på balkongen så kommer jag också att skriva om mina odlingsförsök där.

Jag har på intet sätt gröna fingrar och min planeringsförmåga är inte heller så bra som jag skulle önska. Min metod går ut på att så så många frön som möjligt och hoppas att åtminstone hälften överlever. :)


   
I år gick det bättre än så, varför fönstren är överfulla av småplantor, utan krukor att plantera om dem i... Det blir till att ge bort några plantor. 

Häng upp krukan så blir det mer plats på fönsterbrädan.
Tips om man har fullt på fönsterbrädan: häng plantorna i fönstret!
Kommentarer:
#1: Lotta

Vad lysande med före och efter bilder! Vilken skillnad! Kul att du har en blogg nu :)

2010-05-13 @ 21:35:45
#2: Rebecca

DIY är ju en av mina grejer också, även om det mest är handarbete hittills. Vi får kanske åka på loppis och leta tillsammans?

2010-05-13 @ 21:48:46
#3: Maria

Lotta: Det kommer att bli mer före- och efterbilder när jag lägger upp gamla projekt.

Rebecca: Det vore jättekul! Jag letar alltid efter loppissällskap. :) Kommer precis från en loppis här i Ytterby (besöker min mor & syster som bor i närheten av Göteborg) och har fyndat en rolig smideslampa och ett ryskt musikinstrument som ser ut som en bordsharpa. Vet inte hur jag ska få hem sakerna men det löser sig alltid. :D

2010-05-15 @ 10:48:50
#4: Christine " Kiki " Andersson

Vilken skillnad, före & efter!

Riktigt mysigt och fint :)

2010-05-16 @ 10:20:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: