Mias Oas

2014-08-13
23:12:00

140812-13 Klematis, badkarsfix och balkongrenovering
Lilla fröken Jasmin står upp i spjälsängen:
Ett björnbär har mognat:
Klematisen som jag trodde var död förra året lever i högsta grad:
 
Plockade bort pallkragen som stod till höger. Den var ändå bara full av hallonris. Den vänstra ska bort också men det blir en annan dag. Bara att skotta ur jorden tog rätt lång tid, och med en liten uppmärksamhetskrävande bebis har man bara 5 minuter här och där. Jag tror det kommer att bli bra med pergolan! :)
  
13 augusti
 
Bostaden håller på att renovera balkongerna. Eftersom katterna är skvättna har jag stängt in dem i ett rum. När badrummet ändå var tömt så skurade jag rent där. När jag ändå hade skurat rent och luften inte längre var full av kattsandsdamm så passade jag på att måla badkarsunderredet.
 
Ett standardbadkar. Jag plockade bort fronten för att lättare kunna dammsuga och städa bort kattsand och katthår. Började med att skura rent, sprejade sedan med målartvätt...
... täckte golvet med tidningspapper och målade underredet svart:
 
och så här ser det ut utan täckpapp. Borde städat i badrumskorgen, men det orkar jag inte... :)
Efteråt åkte vi ut till lotten, där jag målade kanten på vardagsrumsbordet och hyllan för vattendunken vita:
Bild på bordet kommer senare när jag har decoupage:at bordsskivan. Hyllan ovan ska få en spetskant för att dölja de fula bräderna. Spetsarna hittade jag för 1 krona styck på loppis...
Och så här ser det ut i lägenheten nu, när 14 kvm fullt möblerad balkong var tvungen att tömmas. Total kaos. Inte kul med en liten bebis som kryper för fullt och håller på att lära sig gå... :/
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: