Mias Oas

2013-05-08
10:49:14

130507 Målning av takpanel
Igår var det alldeles för varmt och fint väder ute för att sitta inne och plugga så jag cyklade ut till lotten och började måla panelen till taket.
 
Många tunga paneler blev det. Här är en av dem:
 
Kasper tyckte att jag skulle ta en vilopaus med honom i knät. Här inspekterar han arbetet och den fläckiga gräsmattan:
Här ska planteras mörkblå klematis som ska få klättra sig uppför portalen. Måste dock skaffa någon växt som skuggar rötterna. Undrar om någon av grannarna har lite näva över... Kanske har något själv på lotten som jag kan flytta dit.
Här blir det lite trängre pga rosenbusken som står där, men i värsta fall får jag väl plocka bort den.
Lotten sedd genom portalen igen:
 
Scillorna är så vackra!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: