Mias Oas

2014-05-18
11:42:00

140510-16 Lotten, katter och annat
Den 10 maj åkte vi ut en snabbis på lotten för att gräva upp och ta med några spirea-buskar till bästa vännerna Anna och Jocke.
 
En grå och kulen dag:
Det hade regnat så jorden var blöt och tung, där vi skulle gräva upp buskarna! Vi lämnade kvar några stycken för vi var trötta och lilla Jasmin var kall.
Grönt i bilen:
12 maj
Jag och Jasmin tog en liten promenad runt nord-västra Ersboda och smygfotade andras trädgårdar. :) Blev lite inspirerad av den här rabatten och funderar på nåt liknande vid altanen på lotten. Vi har en massa träbitar över från trätrall som har gått sönder på balkongen:
En konstig växt:
Den här smidespergolan har jag kikat på i flera år när jag har gått förbi. Sååå fin! Förlåt, ägare, för att jag smygfotade. :)
15 maj
En liten plastängel som jag planerar att ta ut på lotten och ställa i en rabatt. Eventuellt måla den vit. Har inte bestämt mig än.
Fyndade en spjälsäng på Nolia Barnloppis för 100:-. Ska måla den vit och ta ut till kolonistugan så att lillan kan sova där med oss i sommar.
Före:
 
Målning på gång. Hela köket i lägenheten är belamrad med saker:
16 maj
Håhåjaja vad vi är less på att sova på golvet! Nya sängen hade leveranstid på 6-8 veckor och vi fick sälja vår gamla säng på en gång efter jag hade lagt ut annons på Cityboard. Någon gång i mitten/slutet på juni kommer den nya...
 
Ensamvargen Oskar sov tillsammans med Fanny!
Och med Alex! Är väl enda sättet att få lite närhet när mamma har fullt upp med lillan. :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: