Mias Oas

2014-05-24
21:55:00

140524 Arbetsdag på Vadforsen koloniträdgård
Idag hade vi gemensam arbetsdag på kollot. Efteråt blev det spontan grillfest med grannarna Per och Anna. Stina från min föräldragrupp tittade förbi med lilla Netty. Mycket trevligt! Hon har en kompis vars föräldrar har lotten snett mitt emot våran! :)
 
Mikael plockar bort efter grillningen:
 
Vår ogräsmatta:
Pergolan sedd inifrån lotten. Skräpigt med en massa hinkar, men vi har inte tid att städa, lillan tar mer än halva tiden när vi är ute. Oss gör det inget, hon är ett kärt "besvär". Men besökare och följare av bloggen kanske tycker vi är slarvers. :)
Skopåtagning inför hemfärd:
Rabatten vid cykelparkeringen. Violvivor:
Fjolårsgräset har jag bara ryckt upp och smulat ner i rabatten igen. Det kommer att täckas av växtligheten och bli till jord ganska snabbt. Jordförbättring av lerjorden samt tidsbesparande att slippa gå till komposten. :)
Lite lupinrester kvar att smula ner. Får bli när jag får barnpassning. :)
Mitt i en rosenbuske växer en fetbladad växt med taggiga blad. Känner igen den men kan inte placera! Bredvid en jordgubbsplanta som har revat sig in i jordgubbshäcken:
Jasmin tycks säga: Jag är trött efter att ha charmat alla på kollot! Får jag "läh" när vi kommer hem? (Läh=mjölk)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: