Mias Oas

2014-03-11
23:15:00

130310 Årets andra besök på kolonilotten
Igår sken solen och gradantalet hade stigit upp till 6 grader. Packade ner liten missnöjd och knatade iväg, först för att hämta ut ett paket på Coop Nära och sedan till kolonilotten.
 
Aye aye captain Menoptra!
Det gick att ta sig över snökanten till gångstigen genom skogen:
Det är en lååång väg att gå i snömodd!
Och särskilt lång styrandes en barnvagn i ett för smalt spår... :/ Envis på gränsen till dum. Längtan till lotten var större än förnuftet...
Men några gröna partier vid sidan om skogsstigen piggade upp:
När vi kom fram gick det fortfarande inte att köra barnvagnen inne på området. Tog ut insatsen och släpade ca 7-kilos bebis i den. Genom snön och halka. Om jag var svettig i helgen efter att ha pulsat så var det inget motför vad jag blev igår! Och träningsvärk nånting i axlar och rygg!!!
 
Liten less och innan vi skulle gå hem igen, otröstlig. :( Hon avskyr verkligen att ha kläder på sig! Till slut fick hon mat och somnade i min famn så att jag kunde packa ner henne i barnvagnsinsatsen.
Hemvägen blev den långa genom Ersmark.
Vi gick och gick och gick. Tur att solen sken och vissa bitar av vägen är vackra som denna vid en bro:
Å så sista biten hem. Det gick långsammare och långsammare. Tur att Jasmin sov både på vägen ut och på vägen hem...
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: