Mias Oas

2014-06-21
21:35:38

140621 Midsommardagen
I eftermiddags lämnade jag man och bebis hemma och cyklade ut till kolonilotten. Solen sken. Björnbärsbusken börjar blomma:
Jag plockade rabarber och rensade i "grusrummet/pergolan" när regnet kom. En liter blev det:
 
Tur att stugan finns! Utsikt från köksdelen:
Och tur att jag hade tagit med midsommartårta:
Solen tittade fram igen och jag passade på att gå runt och titta vad som blommar. Ros med liljor under:
Planterade några stackars solrosor bakom schersminen vid altanen. Hoppas de tar sig...
Spireabuskarna ska bort och ersättas av en grilldel så slipper vi släpa runt grillar och bord på gräsmattan. Samt nära till matbordet på altanen:
Vallmon har för läckra färger, alltså!
Lupinerna blommar:
Ehh... glömt vad detta är...
Och den här också...
Översiktsbilder:
Rishög på cykelparkeringen som ska fraktas bort. Någon gång.
Tja, det var ju fullt på cykelparkeringen så cykeln hamnade på gräsmattan:
Rester till middag. Astråkig bönsallad med ost och gammalt torrt korvbröd som jag inte ens fick i mig... Pastan och morotsstavarna i kylen från förra helgen vågade jag inte ens äta... 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: