Mias Oas

2013-09-29
19:24:00

130926-27 Katten Laban på rymningsäventyr
I torsdags hittade jag en bortsprungen kille på Ersboda Torg (västra Ersboda Centrum). Kissepojken hade tydligen följt efter en mamma och hennes barn ända från Östra Ersboda!
Jag bar hem kisse, tog in honom i kontoret till kattlåda och kattmat och ringde polisen och Djurskyddet, men de kände inte till någon rymling. Jättecharmig, gosig och mysig kille som jag naturligtvis hann bli kär i. :)
Stor mage, liten katt. <3
Han charmade till och med Mikael. :)
Han var hos oss ungefär ett dygn innan jag fick ett tips på Facebook om en efterlysningsannons på Blocket. Och, jajjemen! Det var lille Laban i annonsen som jag hade tagit hem! Ringde till ägaren på en gång och berättade att jag hade hennes lille skatt. Hon kom och hämtade honom och berättade att han hade smitit på väg till vaccination.
 
Det var skönt att han hittade hem så fort för våra katter var lite oroliga över den lille gästen och Oskar var så svartsjuk och sårad att mamma gullade med någon annan. Fast jag saknade ju den lille gosekillen såklart.
 
Den kvällen fick våra katter mycket uppmärksamhet kan jag lova! :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: