Mias Oas

2013-10-12
19:41:00

131012 Vintring av balkongen
Förra vintern lämnade vi allt kvar ute på balkongen. I år är vi dock tvungna att tömma hela balkongen eftersom Bostaden (bostadsbolaget som vi hyr av) ska inspektera alla balkonggolv.
 
Först dammsugning av trätrall och sedan avtorkning med såpa. Det varken hanns eller orkades med att olja in i år. Jag ska dessutom inte utsätta barnet i magen för lösningsmedel i olja och lacknafta... Oskar inspekterar. "Här saknas en trallbit": 
Många av träplattorna har gått sönder under. Antar att plasten har spruckit av tidigare vintrars kyla. Medan Mikael bar ut trätrall och lecablock (vår soffa därute var uppbyggd av lecablock, träskiva och madrass) till förrådet så skruvade jag bort all plast under trallen. Träbitarna ska jag ta ut till kolonilotten och hitta på något med. Vet inte vad än.
Tidigare i veckan skördade jag chili- och paprikaplantornas frukter och slängde de lusiga plantorna:
 
Mysigt med döda löss och klet fulla vardagsrumsfönstret:
Lusiga krukor och lyktor från fönstret diskades i veckan:
Nu är det bara några veckor kvar till förlossning så jag har inte så mycket ork längre. Känns frustrerande när det är så mycket kvar att göra, för när lillan väl är här med oss så kommer jag inte att kunna göra något alls... Men nu är det bara dammsugning av balkonggolvet kvar och att hitta plats åt alla möbler och saker som vi tidigare har förvarat året runt på balkongen. Om golvet inte ska åtgärdas så kan vi ju bära ut saker på balkongen igen, men fram till dess så står små bord och balkongmöbler lite överallt i lägenheten... De ryms inte i förråden. :(
 
Klösträden och torkställningen får dock vara kvar på balkongen tills dess att de kommer och ska inspektera. Katterna måste ju få vara ute i alla fall. Alex tycker att det blev kalt, kallt och omysigt utan golv och möbler:
 
Tidigare idag blev det en kort promenad till en kvartersloppis i närheten. Jag köpte ett gäng textilfärger för 20:- som jag ska hitta på nåt kul med i framtiden. :) På vägen dit gick vi förbi dessa vackra lönnar: 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: