Mias Oas

2013-10-05
19:20:00

131002 En tur till lotten & brand på Ystarvägen
På onsdag förmiddag blev jag skickad hemifrån av målaren. :) Han skulle måla med en stark spärrfärg som inte är så nyttig för gravida. (Jag är i vecka 35 nu.) Jag cyklade till lotten. Här är den nyrenoverade vägen:
Solen sken och det var varmt och skönt.
 
Detta trodde någon på ett trädgårdsforum på Facebook kunde vara digitalis, fingerborgsblomma. Den får vara kvar. :)
Och det här gissade de var olika varianter av jättenattljus. De är jag inte lika förtjust i och kommer nog att rensa bort till våren.
Tog mina sista krafter och dammsög och såpaskurade golven i stugan med vitsåpa inför vintringen av stugan:  
Efteråt satte jag igång elementet och fikade och vilade med Kasper som hade kommit på besök:  
Visste inte hur länge det skulle stinka målarfärg hemma så jag stannade på lotten i 6 timmar sammanlagt!
 
När jag kom hem läste jag VK klart och hittade denna annons med murblock för 10:-/st!!! Svinbilligt! Naturligtvis var de sålda redan. :(
Brand i huset
På natten utbröt panik i vårt hus. Mikael gick av nån anledning ut på balkongen vid tolvtiden på natten och såg att det brann från grannens balkong, i trappuppgången intill. Han ringde brandkåren snabbt som attan, jag rusade upp ur sängen, kläddet på mig och sprang ut i förrådet efter kattburarna.
 
Sedan var det bara att avvakta tills vi hörde från brandmännen om vi behövde evakuera lägenheten. Det slapp vi tack och lov. Det hade bara brunnit på balkongen, inte i lägenheten och innehavaren var chockad men hade klarat sig. Yttre fönsterrutan hade spruckit av hettan, men inte den inre så hennes lägenhet klarade sig. Det kanske var tur att vi fick nya fönster i våras? Och jag kommer aldrig att klaga över betongväggarna igen...
Katterna var så skärrade, först efter att målaren hade varit där under dagen, och sedan av att "pappa" försvann ut och "mamma" sprang runt som en yr höna mitt i natten med kattburarna som de avskyr, av röklukten och ljuden från branden och brandmännen. De fick faktiskt sova i sovrummet med oss alla tre och var mycket gladare morgonen efter. :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: