Mias Oas

2013-05-03
19:47:00

130503 Ett långt besök på lotten
Satt på balkongen en stund på förmiddagen. Alex myste med mig i solen och busade med sköldpaddan.
 
Sedan cyklade jag ut på lotten. Inte precis fint...
 
 
Jordgubbslandet är också risigt:
Men det blev ingen rensning eller uppsnyggning av trädgården idag. Det tog hela dagen att skura och desinficera efter den fågel som hade tagit sig in i stugan i vinter, skitat ner hela stället och sedan dött i diskhon. En sorglig historia. Men nu är det rent i alla fall.
 
Fick naturligtvis besök av lottkatten Kasper som var super-dupergosig och inte alls tyckte att det här med städning var lika viktigt som att gosa och mysa i solen...
 
 
Jag hann dock fota lite spirande liv innan kroppen gav upp. Vad är detta? Det växte i fulhörnan vid fulbuskarna. Kan det vara fingerborgsblomma? *hoppas*
 
Krokus?
 
Hurra! Två av de typ tjugo narcisser som jag satte i höstas har börjat dyka upp. :) Resten av lökarna ruttnade nog bort under den regniga hösten.
 
"Opp, opp, rabarberknopp!"
 
Violvivor tror jag detta är.
 
 
Det blev ett ofrivilligt långt besök idag. Efter städningen var jag totalt slut i kroppen och ville bara hem och vila. Hoppade upp på cykeln och... dunk, dunk, dunk... punka på bakdäcket... ingen cykelpump på lotten... Suck! Vände om, röjde en säng i stugan och la mig och däckade en stund. När jag hade fått tillräcklig ork började jag den 38 minuter långa promenaden hem genom både tung lera och snö...
 
Vattennivån i ån är verkligen hög i år.
 
 
 
 
Taggar: vadforsen,kolonistuga;
Kommentar:
#1: Klas

Hej Mia,

Det som du skrev "krokus?" över ser ut att vara Skilla, vilket halva vår trädgård är dränkt i just nu. Den ovan det tror jag också vi har i ett hörn, men vet inte vad det är, tyvärr!

Ha en mysig vår och hoppas du upptäcker många nya blommor i rabatterna!

Svar: Jag upptäckte det när krokusen slog ut och blev en... scilla... :) Men lika glad är jag för det. Den är jättevacker! :)
Maria

2013-05-05 @ 08:00:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: