Mias Oas

2013-06-22
10:04:00

130622 Midsommarveckan
Den här veckan har varit ganska hektisk på jobbet. Det plus minimalt med sömn, järnbrist och eventuellt för låg dos Levaxin på grund av graviditeten har gjort att jag har varit extremt trött, mer än normalt. Vilket inte vill säga lite! Så trött att jag bara har velat gråta och ännu värre blev det av att alla säger att jag ser så fräsch och pigg ut...
 
Varenda kväll har varit fullspäckad med aktiviteter; måndag gick vi på bio för vi hade biobiljetter som skulle gå ut snart. Vi såg After Earth med Will och Jaden Smith.
 
Tisdag kväll
Vi åkte ut till lotten för att hinna städa klart till midsommar. Middag köpte jag på Coop nere på stan:
 
 
Vi hann med att tömma den inre delen "sovrumsdelen" av stugan och skura från golv till tak efter en fågels nedbajsande och död i vintras.
 
Känns extra viktigt nu när jag är gravid att det är rent när vi ska övernatta. Förra året hade jag nog tagit städningen lite pö om pö.
 
När rummet ändå var tömt passade jag på att såpskura golvet med vitsåpa, något som förhoppningsvis ska göra golvet ljusare och ljusare med åren:
 
Och eftersom vi varken hann eller orkade torka av alla möbler och ställa tillbaka, så fick de stå kvar i yttre delen av stugan. Kaos:
 
Onsdag kväll
Mikael repade och jag var på after work med jobbet. Åt en fantastiskt god sommarsallad på Båten:
Cyklade förbi Vänortsparken på vägen hem:
 
Torsdagkväll
På torsdag blev det snabbsoppa: koka upp passerade tomater med röda linser, buljong, fryst spenat och broccoli, persilja. Krydda och ät. Inget hackande och sölande, snabbt och enkelt. Märks att jag inte gillar att laga mat, va? :)
Jag har andra saker för mig än att stå i köket på sommaren. Det blev en snabb sväng ut till stugan för att såpskura andra varvet av golvet.
 
Fredag - midsommarafton
Det blev inga festligheter för oss på midsommarafton. Vi torkade av alla möbler, torkade ur alla lådor och skåp från insekter och fågelbajs, skakade kläder och tyger samt ställde tillbaka allt och bäddade sängarna.
Fräscht i inre delen av stugan i alla fall. :D
Det blev en lätt midsommarmiddag bestående av kikärtssallad och vitlöksbröd. Vi fikade och solade en massa mellan varven också. Hade tyvärr glömt rabarberpajen hemma som jag hade bakat på morgonen, men, men, nu finns den ju kvar istället. Fast vaniljsåsen är ute på lotten... :) I-landsproblem!
Sedan var vi så slut av städandet och värmen så att vi åkte hem och spenderade resten av kvällen framför tv:n med rabarberkrämen som jag hade kokat på morgonen.
 
Lördag - midsammardagen
Hade planerat att sova länge för att få sova ut och ladda batterierna till nästa veckas jobb, men Fanny tyckte att hon var ensam, hungrig och att jag skulle tömma kattlådorna. I vanliga fall Mikaels jobb, men han sov tungt efter en sen natt och om inte lådorna är tömda, ja, då kan katterna få för sig att uträtta sina behov på andra ställen...
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: