Mias Oas

2013-07-29
20:24:00

130724-28 Bad, familjebesök och katter
Förra veckan var för varm att vara på lotten. Torsdagen spenderade vi på Dalesanden vid Bäcksjön norr om Ersmark, med vänner.
 
 
Dagen efter testade vi Bäcksjöns norra strand. Inga bilder därifrån, däremot en film som jag länkar till om jag orkar ladda upp den på YouTube... :) Den norra stranden hade varit jättefin om det inte hade varit för all vass. Höll på att skära upp fötterna!
 
På kvällen var det grillning med Mikaels band Grand Delusion vid trummisens hem i Mösjö. Familjens katt Jumbo var jättegosig och hade ett fantastiskt mönster:  
Min egen vackre Oskar. <3
I lördags testade vi Norrmjöle havsbad. Underbart med havsvatten! Varmt var det också!
Nyttigheter till lunch: pommes frites och dressing:
 
Inte världens bästa bilder men...
Dagen efter skulle vi upprepa succén på Norrmjöle. Mötte upp med min syster med familj för att efter lite solbad åka vidare till lotten och grilla. Ehh... när vi satte oss på stranden så började det mulna på...
 
Dimmolnen började rulla in över stranden. Mitt på dagen...
Det såg ut som om hela havet kokade.
Till slut såg vi knappt de badande i vattnet.
Mikael svepte in sig i en handduk för att hålla värmen.
Efter ca en timme gav vi upp och åkte vidare och hämtade upp vår kusin på vägen.
Det blev en så lyckad kväll med syrran och hennes familj, att jag totalt glömde fota. Solen dök såklart upp när vi kommit bara en liten bit från stranden...
 
Idag åkte vi ut till lotten för att diska, röja lite, klippa gräs och börja rensa och göra snyggt inför visning på lördag. Kasper var förstås där och krävde gos av "farbrorn". :)
Jag började planera för inredning av städskåpet som Mikael har snickrat. Fantastiskt vacker och skalenlig ritning. :)
  
 
Taggar: badstränder,umeå;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: