Mias Oas

2013-07-20
18:58:00

130719 Vadforsen koloniområdes snyggaste lott?
Igår hälsade jag på hos grannarna Frank och Annelie mitt emot. De har en av områdets snyggaste lotter! Kolla bara in de här bilderna:
Inredningen i stugan gick inte av för hackor heller!
Till och med gardinuppsättningen är perfekt! Jättesnyggt! 
 
Gissa om jag blev sugen på en sån här snygg fusk-kamin istället för elelementet som vi har!
Vackra vyer, varifrån man än ser:
Välskött och välplanerat:
Snyggt och praktiskt med en ram runt äppelträdet:
Till och med stegen är snygg!!!
Okej, jag erkänner att jag är fåfäng, för jag blir verkligen lycklig av vackra saker som trädgårdar och inredning:
De har också ett "grusrum" i en pergola, precis som vi ska bygga. :)
 
Tillbaka till våran lott till jordhög. Fast vi ska förstås snygga till den här delen så fort vi har byggt ryggsäck för redskap bak på stugan, och blivit av med redskapsboden:
 
Kasper höll Mikael sällskap:
Mister Charmknutte. Kasper - gammal, klok och fin:
Regnet kom lagom direkt efter att Mikael hade målat vindskivorna...
Vid ett litet uppehåll i regnet så fotade jag Solanum Dulcamara som växer på en av portalerna. Bären är giftiga så jag vet inte om vi ska behålla den när babyn har blivit större och kan tänkas stoppa allt möjligt i munnnen. Tack och lov dröjer det ju några år innan hon springer runt själv. Nästa sommar är hon bara 6 månader, så jag har ju som över ett år att fundera på saken. :)
Fula duktyngder som jag funderar på om det är lönt att försöka pimpa, eller köpa nya klämmor och göra helt nya av prismor istället?
Den här gardinen fyndade jag på loppis tidigare i sommar. Den är rätt lång så jag hade tänkt att skulle räcka till alla tre fönster, men som synes räcker den bara till ett om man ska hänga upp den så här. Hade inget annat till hands än ett brunt snöre och ett måttband. Köpte dock rosa band på loppis i veckan som jag ska sy fast för lite snyggare upphängning. :)
Hängde upp sovrumsgardinen i ena köksfönstret, men den är på tok för kort. Ser bara galet ut:
Förut hade vi denna gardin i fönsterdelen. Också för kort. Funderade ett tag på att sy ihop dem för att förlänga tyget på så sätt, men tygerna är så pass olika blekta (följde med stugan när vi köpte den för tre år sedan), så jag tror inte det är värt besväret.
 
Ska kolla om jag har något annat tyg hemma att sy nya gardiner av, och kanske låta dessa gardiner återvinnas som lapptäcke och grytlappar.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: