Mias Oas

2013-08-09
17:09:00

130808-09 Pergolabygge
Jag cyklade ut på lotten efter jobbet igår, helt slut så jag vilade i stugan medan Mikael snickrade på pergolan. Han hade hunnit med mycket under dagen!
Portalen i förgrunden sitter ihop med pergolan för ökad stabilitet.
Överliggare på plats:
Helt galet, hallonhäcken räcker upp till taket på pergolan!
Sett från grusgången utanför lotten:
 
 
Pergolan sedd genom entréportalen. Ett litet problem att den romantiska stilen krockar med den mer asiatisk/japanskinspirerade pergolan... Tips på hur man kan knyta ihop stilarna???
 
På fredag kväll cyklade jag också ut efter jobbet. Då hade Mikael hunnit så här mycket:
 
 
Taggar: pergolabygge;
Kommentar:

Effektiv "gubbe" du har! ;)
Jag skulle önska att vi var lite händigare hemma hos mig också, men jag får väl trösta mig med att jag börjar bli ganska bra på att ta hand om mina växter nu i alla fall. Efter att jag gått kursen i biodling kanske jag skulle gå kursen i snickeri.... :)

Svar: Ja, jag är väldigt tacksam för min karl. :) Det roliga är att han aldrig hade snickrat eller haft det intresset innan vi skaffade kolonilotten. När han sedan upptäckte att han har anlag för det så blev det kul liksom. Blommor och odling har jag dock inte lyckats få honom att intressera sig för. :)
Maria

2013-08-12 @ 22:35:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: