Mias Oas

2013-08-09
15:43:00

130806 Noliamässan
I tisdags blev det en heldag på Stora Nolia med bästa vännerna Anna och Jocke och Daniel.
 
Köpte förstås lite saker:
* färska körsbär som jag åt upp samma kväll
* Två paket servetter med rosmotiv som jag funderar på att använda till decoupage, 10:-/st,
* En söt anteckningsbok till lotten för 29:-
* En doftpåse lavendel med praktisk galge till garderoben, 10:-
* Ett grillgaller för grönsaker så att man slipper att squash-skivorna trillar ner i glöden... 59:-
 
Förutom inköpen så gick inträdet på 100:-. Lunch, fika och middag vill jag inte ens tänka på hur dyrt det blev... Jag tror att Nolia skulle få ännu fler besökare och köpare om inträdet var lägre. Det skulle vara enklare att bara slinka in på lunchen och handla, eller om man vill gå och titta ena dagen och hem och fundera och handla nästa dag. Jag struntade i att handla och gå tillbaka till många ställen bara därför att jag inte orkade.
 
Vi hälsade även på i Björkstakattens tält och träffade två av grannen Kerstins perserkatter och några norska skogkatter.
 
I slutet av dagen lyssnade jag och Anna på Bosse Rappnes föredrag om trädgårdsdesign och fick många bra tips. Skulle vilja ha bildspelet som han visade, många fina bilder på olika trädgårdslösningar. :)
 
Taggar: stora,nolia,noliamässan,2013,bosse,rappne,trädgård;
Kommentar:

Borde kanske åkt dit i alla fall då! Vad berättade han Rappne? Nåt speciellt som du tog fasta på?

Svar: Oj, det var så mycket småtips... Har antecknat i en bok som tyvärr ligger i stugan nu, annars kunde jag kolla. :)
Maria

2013-08-12 @ 22:25:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: