Mias Oas

2013-08-03
20:17:48

130802 Förberedelser inför Öppen Trädgård
Efter att ha rensat, röjt, fixat och grejat i dagarna tre så avslutade vi med att vattna igenom allt på lotten. Växterna fick sitt och vattnet sköljde bort jord från gångstenarna:
Gardinerna sydde jag på morgonen, hemma i lägenheten, men jag felberäknade längden... Hade tänkt att de skulle räcka ner till soffryggen, men det ordnar sig när jag har satt upp en riktig gardinstång och hängt upp gardinerna på ringar istället för i kanal. Känns lite dumt att jag la ner tid på att mäta ut och göra en rynkkanal bara... Nåja, ingen idé att gråta över "spilld mjölk"...
Vi avslutade kvällen med att mysa med tända ljus, läsning, godis och kollokatten Kasper.
Kasper var jättemysig och sov med mig hela natten. Är det konstigt att en blir kär i honom? <3
 
Förtydligande: Kasper är alltså inte vår katt, utan bor på en gård en bit ifrån kollot, men vandrar till oss varje sommar för att det är många som bryr sig om honom och ger honom den uppmärksamhet han behöver. :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: