Mias Oas

2013-08-09
17:10:00

120807 En galet effektiv dag
Sista semesterdagen tog jag itu med en massa saker som hängde över mig. Det första jag gjorde var att ringa kvartersvärden om renoveringsbehov i lägenheten. Fick komma på en gång och prata med honom. :)
 
Vi ska bland annat få nya tapeter i hallen och ommålat i yttre hallen. Nu återstår att välja tapeter. Försöker tänka på att det ska passa med vardagsrummets gröna tapeter och tavlorna i hallen:
En grå variant av det mönster vi gillade bäst. Jag tycker att den är lite blek:
En mörkare grå:
En grön variant, som visserligen passade väldigt bra till vardagsrummets gröna tapeter, men det blir som grönt i halva lägenheten då...
Beige. Var väldigt... beige... Jag gillar ju starka färger och hade det funnits någon medaljongtapet i samma rödfärg som vi har på fondväggen, så hade jag valt den utan att blinka! Men nu måste vi alltså rätta oss till Bostadens urval av grå och beige tapeter...
Den här mörkgrå var min favorit! Det blå skimret i den matchar det grönblå i tavlorna.
Fast det grå var inte lika snyggt mot det gröna vardagsrummet... :/ Och risken finns att hallen känns jättetrång och mörk. Eller så känns den bara grafisk och fräsch? Yttre hallen och köket som angränsar har vita väggar.
I samband med ommålning och tapetsering så ska de måla tak i hall och badrum efter vattenläcka ovanför, och snygga till nötta dörrfoder. Det kommer att kännas jättefräscht!
 
På måndag får vi dessutom parketten i vardagsrummet slipat! Det var verkligen snabba puckar!!! Det innebär att vi måste hinna tömma vardagsrummet på söndag, dagen efter grillfesten när Mikael förmodligen är lite extra trött... Nåja, när allt är klart så är ju lägenheten "gratis" höststädad, för vi går ju som igenom allt när vi packar ihop, kanske skänker bort lite DVD-filmer? :)
Kommentar:

Det är skönt när det är gjort i alla fall! :)

2013-08-12 @ 22:27:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: