Mias Oas

2012-09-17
18:24:00

120919 Hänt sen sist
Det blir mindre och mindre gjort på lotten ju kallare det blir. I helgen var det visserligen ganska varmt och skönt, men lördagen var det arbetsdag med hela kollot och på söndagen kom Kasper och hälsade på. Han tyckte att det var viktigare att mysa än att rensa ogräs och så vitlök. :)
 
Här är några bilder sedan sist. 
 
Bild 1: Handlade mat och godsaker för 45+:- på en europeisk matmarknad på stan...
Bild 2: Fika på lotten
  
 
Kasper-mys på lotten.
  
 
Mer fika...
 
 
Myntaskörd. Myntan har hängt på tork i stugan ett tag och nu var det dags att ta hand om den.
 
 
Planterade en schersmin och några andra buskar framför altanen. De ska beskäras och sedan tänkte jag sätta narcisslökar emellan dem.
 
 
Förberedelser inför soppmiddag med bästa Anna och Jocke.
 
 
Och gissa om jag blev glad av att de tog Aniara med sig. <3
 
 
Soppa i midseptembersolen.
 
 
Anna och Jocke tog med supergod görnsakssoppa. Eftersom vi hade arbetsdag så hade vi inte hunnit förbereda nåt annat än fika.
 
 
Aniara trivdes i sängen under täcket. Myyys!!!
 
 
Jocke, Mikael, Anna och Aniara.
 
 
Satte upp en tavellist ovanför tv:n för som display för LP-skivor.
 
 
När jag skulle lägga mig en kväll såg jag denna högst ovanliga syn. Alex och Oskar låg tillsammans! Och ännu mer förvånande eftersom det var ensamvargen Oskar som hade krupit upp i famnen på Alex. Mammahjärtat smälte... :D
 
 
Frukost på balkongen. 30 grader på balkongen i mitten av september! Vem behöver åka utomlands? Låg och solade i bikini dagen efter. Love my balcony!
 
 
Soool!
 

Igår fick jag, trots Kaspers goskrav, ned både sparrisplantor och vitlök i en av pallkragarna. Hoppas att de klarar sig. I höst håller en tjej på kollot i en sstudiecirkel om trädgård så då slipper jag få alltför mycket abstinens. :)














 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: