Mias Oas

2012-09-06
21:52:00

120906 Sjätte september...
Testade Michel Cluizel choklad förra veckan. Den godaste först i raden:  
 
Förra helgen började vi planera för stenläggning i "skugghörnet" av lotten.
  
 
Vi kommer nog att behöva några stenplattor till.
 
 
Har äntligen fått börja med "piffet", inredningen i stugan.
  
 
Bara spetsen på hyllan gjorde mycket. Den var ganska dyr. 75:- på Myrorna. Ska försöka mig på att virka egen spets till de andra hyllorna. :) 
 
 
Kommer inte att hinna/orka klä om kökssoffan inom en snar framtid så jag la bara ett överkast över. Blev ganska okej. Och så några lager vitfärg på möblerna så... :D
 
Igår, onsdag, cyklade jag direkt ut till lotten efter jobbet. Och vem dök upp om inte "kollokatten", Kasper. Det blåste ute och mörknade så då satte vi oss i stugan och myste med tända ljus, gos och korsord. Jag har inte höga krav på livet. En mysig katt, en trevlig omgivning och en kopp te... Det är liksom meningen med livet för mig... :)
 
Det blev så sent att Mikael fick hämta mig (oss) eftersom lyset på min cykel har gått sönder. Vi släppte av Kasper utanför hans hus en bit ifrån kollot, men det var ingen där, huset nedsläckt och ingen öppnade när jag ringde på. :( Var tvungen att lämna stackarn utanför, tänkte att de kanske skulle komma hem, eller åtminstone öppna på morgonen. Men...
 
 
The cat came back, the very next day... Han dök upp ikväll (torsdag 6 september) när jag åkte ut efter jobbet. Kasper krävde sitt vanliga gos. Han accepterade inte att jag skulle gräva i rabatten.
 
 
Fast litegrann hann jag göra ikväll. Till höger ligger växterna som jag grävde upp från rabatten. Planerar en liten grusstig till den blå vattentunnan till vänster, samt en genom själva rabatten.    
 
Här blir alltså "ingången" till rabatten. 

 










 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: