Mias Oas

2012-10-06
20:15:00

121006 Blandat från senaste veckorna
Fyndade 12 stycken vinglas på Linas Tur och Retur igår. 80:- var ett bra pris, men när jag kom till kassan visade det sig att det var halva priset på alla glas. Ännu bättre! :) 6 vinglas fick hänga med ut på lotten idag och resten behöll jag hemma i lägenheten.
Innan vi åkte ut på lotten idag hämtade jag upp två dynor idag som jag fick via en Bortskänkesgrupp på Facebook.
 
Dynorna är från en gammal husvagnssoffa. Den mindre (till vänster i bild) som knappt syns knappt bakom kuddarna) var ryggstöd och den högra var själva sittdynan. Det är ju inte särskilt snyggt med två olika storlekar, så jag vet inte om jag ska kapa den större eller skaffa en lika hög. Allt ska kläs om så utseendet spelar inte så stor roll.
 
Blandade ut lerjorden i nya rabatten med sand för att få bättre dränage för påskliljorna. Säkert inte rätt sätt att göra det, men jag håller tummarna för att åtminstone några narcisser tittar upp till våren.
 
Planterade en klematis vid "grusrummet" på lotten idag. Fula jordsäckar och en kruka i bakgrunden, men nästa år kommer det nog att se finare ut.
 
 
Höstvy från balkongen. Violbönorna som jag fick av grannen och planterade i balkonglådan har tagit sig rejält i sommar.
 
Oskar spanar ut från balkongen:
 
 
Heaven's on fire:
 
Katterna vill alltid ha balkongdörren öppen och bryr sig inte om att matte och husse fryser... men, vad gör man inte för sina pälsklingar? :)
 
Fredagsmys med Fanny vid fötterna, Oskar under filten och Mikael vid datorn. :)
 
Ikväll blir det Buffy- och Angelmaraton och sedan förbereda för en hektisk dag imorgon:
1. Ut på lotten med täckbarken som vi köpte på Plantagen (6 säckar för 200:-)
2. Kattuställning på Nolia
3. Middag hos svärmor i Övik.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: