Mias Oas

2012-07-28
21:36:20

120726 Plinthål och jordgubbskrämssoppa
Klev upp tidigt och bakade tekakor och kanelbullar. Oskar inspekterade. Bild nr. 2: Tomater på G på balkongen. :)
  
 
Jag slänger inte mina penséer när de börjar bli långa och gängliga på sensommaren. Istället klipper jag ner dem rejält och ställer i en vas. De ser lite tråkiga ut någon vecka, men sen kommer de igen, buskiga och fina. :)
   
Mikael började gräva gropar till plintarna. Jag kokade rabarberkräm som snarare blev soppa. :S   
 
Jag planterade också överblivna jordgubbsplantor i två amplar från rean på Plantagen som jag målade vita dagen innan. Hade storstädat och skurat hela nya delen av stugan dagen innan. Den här dagen ställde jag tillbaka alla möbler. (Dock inga bilder från det...)
 
Plinthål grävda och några plintar nere med en massa grus. 
 

Efter sju plinthål grävda tyckte jag att vi förtjänade varsin kall cider i solen. :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: