Mias Oas

2012-01-29
15:09:53

120129 Oskar (fortsättning)
Oskar är piggare, äter och dricker själv men sover mest hela dagarna. Han har bajsat en gång själv vad jag vet. Kan ha gjort det inatt, men det är svårt med tre katter att veta vem det är som går på lådan.

Han har lekt litegrann med de andra och ganska mycket när grannen Hanna kom på besök. Han har till och med spunnit när jag har klappat honom. :)

Inatt var dock alla tre igång. När Fanny inte skrek och krafsade på sovrumsdörren så gick hon runt och gallskrek i lägenheten så att jag var tvungen att gå upp och kolla så inget hade hänt. Nä-ä-då! Hon vet precis hur hon ska få upp matte. Hon kommer bara rusande och ska in i sovrummet. Alex ville också in och sova i sängen, efter att ha fått spendera gårdagseftermiddagen och kvällen där.

Oskar släppte vi in eftersom han är sjuk och det är synd om honom. Men han var bara rastlös och klättrade i gardinen för att komma bakom rullgardinen och tugga på blommorna... Ville inte alls hoppa upp och sova i sängen.

Fanny har fortsatt och gastat hela dagen för att få komma in i sovrummet, men nu har jag bestämt att det ska vara en kattfri zon. Förutom för Oskar då. Nu ska han skämmas bort så att han får livslusten tillbaka. <3
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: