Mias Oas

2012-08-05
22:54:13

120805 Altan etapp 1 klar
Mikael byggde färdigt första delen av altanen idag och fick till och med upp räcket. Vi testade altanen till fika, solande och gos med Kasper. Altanen får Mycket Väl Godkänt. :)  
 
Min kompis Rebecca fixade nytt tyg till den här solstolen förra året, men det är först idag som jag har satt det på stolen. Stolen ska naturligtvis målas om, men jag har inte ens hunnit få bort färgen, så det blir kanske ett projekt till nästa år.  
 
Medan Mikael byggde på altanen så planterade jag om jordgubbsrevor i krukor till försäljning på Tusen trädgårdar den 12 augusti, när vår koloni är med. Sedan plockade jag jordgubbar, la ut tidningar i sista jordgubbslandet, vattnade rejält och la på täckbark. 
 
Fick ett glädjande besked av en lottgranne. En buske på tomtgränsen visar sig vara en syren! Älskar syrener! Den ska jag gräva upp och flytta till "skugghörnan" där jag redan har en penig stackars syren som har tappat grenar av vinterns snöfall. Kanske blir en liten syrenberså där i skuggan? :)
 
På kvällen gjorde jag en dessert på färska jordgubbar marinerade i citron och farinsocker, med grekisk yoghurt smaksatt med honung och strimlad basilika på toppen. Suuupergott!!! 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: