Mias Oas

2012-08-03
23:10:00

120731-120802 Face, Rost och altanbygge
31 augusti 2012
 
Hade bokat in massage på Face för min onda rygg: Kalahari Desert Glow Exfoliation började med scrub och avslutades med massage. Lovely! En massage som inte gjorde ont! Den var mer avslappnande än till för att bli av med muskelknutor som jag har problem med. :)
 
Bild 1: Efteråt träffade jag Mikael på stan för lunch på Rost. Supergod blomkålssoppa med sallad och bröd stod på menyn.
Bild 2: På eftermiddagen åkte Mikael med Jocke på Byggmax för inköp av material till altanen till stugan och under tiden förberedde jag och Anna middag till killarna: potatis grillad i folie med dill och smör, grillade quornfiléer, sallad och tsatsiki. Mums! :)
 
 
2 augusti
 
Mikael byggde altan:
 
Jag plockade jordgubbar:
 
På kvällen hade Mikael hunnit så här mycket:
 
 
Portal vid entrén
 
Vi fick en portal av en lottgranne. Jag började med att flytta de vita pelarna från entrén...
 
 
...till stugväggen, och grävde ner dem på var sida om den vita soffan:
 
Liljekonvaljerna, malvan och aklejan fick flytta till skuggan under den vitbrokiga kirskålen vid cykelparkeringen:
 
Planterade humle och krasse vid portalen:
  
Portalen på plats. Syns inte så bra på bilden tyvärr:
 
På eftermiddagen fick vi besök av min arbetskamrat Johanna och fick en välförtjänt fikapaus. Jag fick också en jättesöt rosa lykta och en påse med kattgräs. :)
 
Potatisen som jag satte i en rabatt börjar blomma. Kanske blir några höstpotatisar. :)
 
 
 
 
Kommentar:
#1: Hanna

Vad fint det blev med amplarna också, vid vita bänken. Pelarna gjorde också susen!

Svar: Tack. Ska skaffa matchande krukor till pelarna också. Eller snarare gräva i förråden. Tror att jag har det någonstans. :)
Maria

2012-08-04 @ 12:55:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: