Mias Oas

2011-11-19
21:38:37

111119 Inredning, loppis och mormorsrutor
Idag har jag äntligen fått hjälp att höja gardinstången några decimeter. Det ger en känsla av mer rymd och att det är högre i tak eftersom ögat följer gardinernas lodräta linje. Nu ska jag bara hitta en gardinstång att skarva med så att gardinerna kan gå från vägg till vägg. Det saknas en decimeter... Nåja, det känns bra att ha fått upp de röda vintergardinerna. SMHI lovar snö imorgon så det kändes som att det var läge att plocka ner de rosa sommargardinerna...
Har höjt gardinstången i vardagsrummet för att skapa känsla av mer rymd i rummet.
Har försökt mig på att fästa ihop mormorsrutorna som jag virkade förra hösten. Försök 1 blev dock ganska misslyckat. Bara att dra upp och försöka igen!
Ett försök att fästa ihop mormorsrutor.

Oskar tyckte att mormorsrutorna och garnnystan var sköna att ligga på. :)
Katten Oskar i virkkorgen

Hittade två lyktor på Pias loppis idag. 10 kr styck! Fynd!
Ljuslykta från Pias loppis Ljuslykta från Pias loppis på Ersboda, Umeå.

Bild 1: Imorgon måste jag ta itu med förrådet. Nästa söndag är första advent och jag kommer inte att hinna adventspynta nästa vecka, så det måste bli imorgon. Problemet är bara att jullådorna ligger lääängst in i förrådet...
Bild 2: Fyndade en julstrumpa för 10 kr på Myrorna idag. Ska pimpas med diverse bling. Tekulor kan man aldrig ha för många av. Också 10 kr på Myrorna. :)
Städa förråd Julstrumpa 10 kr på Myrorna. Tekula 10 kr på Myrorna

Penséen på balkongen har klarat sig från april till november!
Pensé i norrland i november

Och så en bonusbild på en grannes supergosiga katt. Sköldpaddsfärgad långhårig skönhet.
Supergosig katt. Sköldpaddsfärgad långhårig skönhet.
Kommentar:
#1: Maria

Åh, älskar sköldpaddsfärgade katter! Har själv en gosig en som bor hemma hos mamma, finns bilder i min blogg under kategorin "mina djur", ifall du är intresserad :)

2011-12-01 @ 08:12:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: