Mias Oas

2011-05-28
23:05:25

110528 Stugbygge
Blev tipsad att isolera utsidan av stugan istället för insidan. Fördelar:
1. Behöver inte vänta på att stugan ska "sätta sig" utan kan inreda klart i sommar.
2. Med nytt virke utomhus behöver jag inte ta hänsyn till aktuell färg på stugan utan kan själv välja färg.
3. Man kan välja utseende på stugan.
4. Lättare att jobba utomhus där man har mer plats.
5. Får behålla liggande panel på väggen inomhus
6. Får mer yta inne. 20 kvm är ju inte så mycket, så man vill utnyttja varje millimeter. :)

Sitter med ritningar och googlar mig fram till vilka material som behövs och hur man ska lösa problemet med knutarna som sticker ut på stugan. Efter regel, läkt och fasad sticker forfarande 33 mm ut...

Nåja, vi har ju inte ens gjort grunden klar, så det finns lite tid kvar att fundera. Ska låna ett gäng byggböcker på bibblan och kolla efter tips. Kanske ska nämna också att jag är total nybörjare vad gäller bygge. :)
Kommentar:
#1: Astrid

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-12 @ 22:39:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: