Mias Oas

2011-05-09
17:30:00

110505-08 Inspiration i Göteborg
Torsdag-söndag förra veckan var jag i Göteborg för att hälsa på mamma och syrran+familj och för att gå på Liseberg trädgårdsmässa.
 Olle och Diesel  

Fick låna Olle och Diesel så att jag inte saknade mina egna katter så jättemycket. :)



Första dagen gick jag och mamma runt i ett Göteborg som har slagit ut mycket mer än Umeå. Älskar liljor!
Liljor

Mamma och hennes grannar har ordnat en liten odlingslott i hörnet av den gemensamma trädgården:
Odling

Där odlar hon bland annat jordgubbar med vita och röda blommor. Jag vet inte vad som är skillnaden, eventuellt att den ena sorten är hänggubbar.
Jordgubbsplanta Jordgubbsplanta

Andra dagen tog vi en lång promenad i Ytterby. På bilderna: Mamma, vitsippor och... rosa vitsippor???
Mamma Vitsippor Rosa vitsippa?

Mycket god mat blev det under dagarna, men jag tror jag förbrände det mesta eftersom vi var ute och gick hela dagarna. :D
Torsdag: potatis och morot i ugn med röra av purjo, tomater, brysselkål, spenat, bönor och buljong.
Fredag: grillat hos syrran+ svåger, bland annat champinjoner och majs i soja, pommes frites, portabellosvamp och sparris i olja, grillkrydda, vitlökspulver och svartpeppar. Till dessert: syrrans supergoda kladdkaka med glass och grillade äpplen.
Lördag: Libanesisk restaurang mitt emot Liseberg. Jag tog två meze-rätter: paprika med valnötter och en vitlöksblandning som man åt med bröd.
Massa mat Grillning hos syrran+sambo Libanesisk restaurang mitt emot Liseberg.

Syrrans trädgård är till stor inspiration för mig. Tyvärr fotade jag bara med min iPhone så bilderna gör inte trädgården rättvisa.
Syrrans trädgård Huset Hängmatta under äppelträden

Mamma inspekterar syrrans trädgårdsprojekt, en kurvig rabatt med gatusten runt. Mycket snyggt! Den här idéen ska jag sno. :)
Trädgårdsprojekt
Samma rabatt sedd från sidan:
Rabatten sedd från sidan

På väg till Liseberg.
Rabatten sedd från sidan
 
Svågern fick ta hand om barnen medan jag, syrran och mamma gick på trädgårdsmässan.
Liseberg trädgårdsmässa 2011

Liseberg trädgårdsmässa 2011

Den här smidessoffan skulle vara fin i ett hörn av trädgården med fluffiga rosenkuddar och en filt.
Liseberg trädgårdsmässa 2011

Gissa vem som var i sjunde himlen här? Rosor, romantik och snirkligt smide...
Liseberg trädgårdsmässa 2011

Liseberg trädgårdsmässa 2011

Liseberg trädgårdsmässa 2011

Liseberg trädgårdsmässa 2011
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: