Mias Oas

2011-06-17
21:28:30

110617 Beskurit klätterväxt
Har jobbat stenhårt med Skolavslutningsfestivalen i veckan så jag har inte hunnit ut till lotten i veckan. Var helt slut efter att ha jobbat två kvällar i rad så jag la mig och sov en stund efter jobbet idag. Efter middagen så hade jag energi nog för en sväng på lotten.

Lupinerna som jag planterade förra sommaren har överlevt:
Lupiner

Vad heter denna blå skönhet tro?


Nyponros på knoppning:
Rosenknopp

Smörboll (?) på knoppning:
Knopp

Ormbunkarna har överlevt den brutala behandlingen av nedklippning och flytt till bakom redskapsboden huller om buller där de ligger tillsammans med en massa andra växter och buskar.
Ormbunkar

Det verkar bli några jordgubbar i år:
Jordgubbsblomma

Det blir nog hallon också. :)
Hallonblom

Och röda vinbär på G. Fick hjälp att beskära buskarna förra hösten och det gjorde nog susen. :)
Röda vinbär

Mikael har fäst golvåsarna i väggen med vinkeljärn i veckan när jag har jobbat kväll. Spiklästen är ganska murken så det var nog lika bra. Jag tyckte vi skulle byta ut både spiklästerna och bärlinan som har legat direkt mot jorden, men Mikael tyckte inte det behövdes. Stugbygget är hans projekt så jag lägger mig inte i hur han gör. Jag hoppas bara att det är dags att börja med utbyggnaden snart. :)
Vinkeljärn

Jag passade på att våldsbeskära klätterväxten mot redskapsboden. Mycket torra grenar med löv bara ytterst.
 Beskurit klätterväxt

Jag beskar dem ovanför nedersta skottet. Hoppas att de överlever. De kommer i alla fall att få mer ljus, åtminstone på förmiddagen.
Beskurit klätterväxt
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: