Mias Oas

2011-06-27
22:37:17

110627 Flyttat svalbo och vitsippor
Svalorna hade byggt bo ovanför dörrkarmen inne i stugan. Även om det skar i hjärtat så var vi tvungna att flytta det. :(
Svalbo med ägg. Inne i stugan. Svalbo med ägg

Jag tog på mig långa handskar (för att boet inte skulle lukta människa) och flyttade boet till ett fågelhus under en lönn i ett hörn av tomten. Svalorna flög in och ut ur stugan sökandes efter boet och grät över sina förlorade ungar. Jag försökte visa dem boets nya lokation men de var bara förtvivlade. Har fruktansvärt dåligt samvete över att jag förmodligen har dödat fågelungarna i äggen. :(


Igår köpte vi cementhålblock på Coop till grunden för utbyggnaden. Det går extreeemt långsamt framåt, men jag får ha tålamod och fortsätta med mina småprojekt medan Mikael jobbar på med detta stora projekt.
Mikael har fortsatt jobba med stuggrunden. Cementhålblock som grund till utbyggnation av stugan

Plockade bort presenningen så att stugvirket får luftas lite.
Har avtäckt trähögen

Ett av mina småprojekt: Hade planterat liljor i två zinkkrukor tidigare i sommar. Behövde fylla ut krukorna med något så jag tog jordgubbsplantor som hade spritt sig utanför jordgubbslandet och ändå skulle rensas bort. Nu behöver jag bara en bil för att frakta hem krukorna till balkongen. Lite svårt att ta dem på cykeln. :)zinkkruka med liljor och jordgubbar till balkongen

Flyttade några stora otroligt vackra vitsippor som växte precis mitt i vägen mellan stugvirket och stuggrunden. Ville inte att de skulle trampas ner så jag flyttade dem till cykelparkeringen:
Vitsippor vid cykelparkeringen

Igår vitsprejade jag ett gammalt fult vattenbad i plast och en minidammsugare som jag hade hittat i soprummet slängt tillsammans med ett halvt bohag... (Tog även hand om en tekokare som jag rengjorde och ska kolla om den funkar när den har torkat, samt ett litet soffbord)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: