Mias Oas

2011-06-24
18:29:16

110625 Midsommar på balkongen
Penséer är alltid tacksamma. De brukar stå sig ända till hösten för mig.
Penséer
På grund av min mages kondition i veckan och vädret så kändes det skönt att fira midsommar hemma i lugn och ro. Vi lagade till en jättegod potatis- och tomatpaj och till eftermiddagsfika en marängtårta med jordgubbar. Allt smakar så himla gott när man inte har kunnat äta på några dagar! Recept kommer sedan. :)
Jordgubbstårta

Efter några timmars slappande med en bok och kissegos så inspekterade jag växtligheten på balkongen. Vintersquashen har skjutit iväg rejält. (Sommarsquashen som jag planterade i kompostjord på kolonilotten har inte tagit sig lika bra.)
Vintersquash

Tomatplantor på väg ut ur växthuset:
Tomatplantor på väg ut ur växthuset

När vi rensade ut området där stugan ska byggas ut så chansade jag och planterade dessa lammullsörade växter i krukor som jag tog hem till balkongen. Nu har söta små blå blommor slagit ut. :)
Blå blomma från lotten

Närbild. Nån som vet vad den heter?
Blå blomma från lotten

Oskar är min arabprins som gör sig väldigt bra mot starka färger. <3
Arabprinsen Oskar
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: