Mias Oas

2011-06-25
17:04:32

110625 Fågelbo i stugan på "Mias junkyard"
Igår kväll cyklade vi ut på lotten för att plocka blommor till lägenheten. Blommor fanns inte så många av just nu, men däremot hittade vi ett fågelbo i stugan! Fönster och dörr har varit urplockade sedan Mikael började räta upp stugan i maj, så de har haft gott om tid att bygga boet...
Fågelbo i stugan!

Har inte kollat om det finns ägg i. Är rädd att svalorna inte kommer att ta hand om äggen om människor har tagit i dem. Vad tusan gör man??? Så snart stugan är upprätad och utbyggd så kommer vi ju att sätta in fönster och dörr igen...

Här ser man en svala i hängrännan och en på portalen som höll uppkik över boet. De flög in och ut i stugan också, men eftersom Mikael var där inne för att fixa grunden så stannade de inte så länge.
Svala på vakt Svala på vakt

Hittade (bland annat) detta bord och en minidammsugare i soprummet innan vi åkte ut på lotten. Himla slöseri tänkte jag och tvingade Mikael att ta med bordet till lotten. Blir jättebra till en eventuell bäddsoffa i utbyggnaden. Då kan man sitta därinne och mysa med vänner när det regnar. :)
Soprumsfynd: soffbord

Varför rubriken "Mias Junkyard?"
Under presenningar: Material till utbyggnad av stugan samt högar med möbler som ska in i stugan när den är klar:
Mias Junkyard Mias Junkyard
Saker som inte ryms i redskapsboden (pga att stugfönster och dörr står däri) samt pallkragar fulla med växter som inte kan planteras förrän stugan är klar så att jag kan planera rabatter:
Mias Junkyard Mias Junkyard
Ormbunkarna har jag ingen aning om var jag ska plantera. De stod bakom stugan förut, men där vill jag inte ha dem när stugan är klar. Jordgubbarna i pallkragarna ska planteras där virket till stugutbyggnaden står just nu.
Mias Junkyard Mias Junkyard

Rensade runt syrenen, stagade upp hallonen för att kunna rensa runt dem. (Igen! Ogräset växer fort!) Runt syrenen vill jag plantera smultron och avsluta med en stenkant.
Syren

Efter några timmars kombination av regn, brännande solsken och broms, så gav vi upp och åkte hem. Jag gjorde jordgubbsmilkshake och intog på den bromsfria balkongen till skön sommarmusik, ett korsord och sol.
 Jordgubbsmilkshake på balkongen Störtregnet hade även blött ner halva balkongen. Jag hängde upp en matta på tork på klösträdet. Sekunden efter kom "Sheik Oskar" och la sig nöjt under mattan. Det blev ett perfekt tält tyckte han, och ignorerade att mattan droppade och att även klösträdet hade blivit blött. :)

Sheik Oskar

Sedan blev han less på balkongen och la sig i en mysig katthög med Alex och Fanny i kontoret. <3
Katthög

Regnet kom och gick under kvällen:
Störtregn över Ersboda

och kvällen avslutades med en fantastiskt vacker solnedgång i diset:
Solnedgång efter störtregn
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: