Mias Oas

2011-07-29
21:17:46

110729 En liten bit kvar till en mysig shabby chic stuga...
Under ett sofflock hittade jag idag bland annat dessa tyger.

Örngottet och mormorsfilten behåller jag och använder hemma i lägenheten. 
Örngott Mormorsfilt

Bild 1: De gröna kuddarna passar fint till kuddar med rosmönster. Ska testa att tvätta dem i 30 grader imorgon och hoppas att de inte blir förstörda.
Bild 2: Lapptäcket vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Någon som är intresserad att ta över det? ;)
Gröna kuddar som passar fint till de kuddar med rosmönster som jag har.  Lapptäcke

Bild 1: Jag har målat fönster och Mikael har sågat upp en öppning. Bara två varv färg till så kan vi slänga upp fönstret sedan. :)
Bild 2: Bild inifrån stugan. Utsikt över jordgubbslandet och vägen utanför.
Öppning för fönstret Ljust och fint med fönsterglugg

Bild 1: Det blev så ljust och fint i rummet med en öppning. Mikael satte även fast golvlisterna som jag har målat.
Bild 2: Och så in med möblerna! Det är en bit kvar tills stugan har den shabby chic/romantisk/lantliga stil som jag vill ha. Men, men... baby steps...
Ljust rum En liten bit kvar till en shabby chic stuga...

Bild 1: Juni 2010
Bild 2: Juli 2011. Innan vi gav upp för dagen slängde vi upp det gamla vindskyddet och den gamla verandan. Perfekt att måla fönstret på. Sedan, när allt är klart, ska där avnjutas goda drycker i höstsolen... :) Nästa år planerar vi bygga en ny veranda som går runt halva långväggen.
 Vindskydd och veranda

Endast två dagar återstår av semestern, så vi får försöka hinna så mycket som möjligt i helgen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: