Mias Oas

2011-07-26
23:07:19

110726 Såpskurat golvet i kolonistugan

Imorse var jag en sväng på Plantagen. Köpte ingenting men fick inspiration till två brickor jag har hemma som jag ska måla.
Rosbricka från Plantagen Rosbricka från Plantagen

Kanske behöver lite kuddar till kolonistugan när den är klar... :)
Kudde med rosmotiv från Plantagen Kudde med rosmotiv från Plantagen

Askar är ju alltid bra att ha för diverse småpryttlar... :)
Askar med rosmotiv från Plantagen

Det blev såpskurning av golvet i kolonistugan. Köpte Flügger Golvsåpa vit. Funderade först på olja med vitt pigment eller att vitlacka, men eftersom jag gillar att skura golv så verkade detta som ett bättre alternativ. Jag hoppas att golvet kommer att bli ljusare allt eftersom. Imorgon ska jag behandla golvet en andra gång och sedan ska det vila i 24 timmar innan det får belastas...
Såpskurat golv med vitt pigment första behandlingen

När inre (nya) delen av stugan är klar så ska vi sätta igång och isolera golvet i gamla delen. Sedan ska vi få bort lacken från de gamla golvbrädorna... Fick tips av en granne att hyvla bort några millimeter istället för att slipa. Men var får man tag på en elektrisk hyvel???

Idag har vi också, förutom att såpbehandla golvet, också satt fast golvet, rengjort det, grundmålat golv och dörrlister samt fönstret som ska in i nya delen. Det går långsamt framåt. Bara några dagar kvar av semestern, men det är väl bara att jobba på... :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: