Mias Oas

2011-01-01
12:36:45

Högsnäsgården, Överhörnäs

Jag blev lite tvärnostalgisk idag och fick för mig att kolla upp huset jag växte upp i som barn. :)
Vandrarhemmet Högsnäsgården i Överhörnäs utanför Örnsköldsvik
Här växte jag upp med min mamma, syster och bror 1980-1993.

Högsnäsgården ligger ca en mil söder om Örnsköldsvik. Herrgården brändes ner av ryssarna på 1700-talet och byggdes sedan upp igen. Det hade varit roligt att veta mer om bakgrunden medan man bodde där, men som barn var jag inte särskilt intresserad av historia...

Mamma drev vandrarhem i en annan byggnad bakom denna. Jag var den sista i syskonskaran att flytta hemifrån och mamma sålde 1994. Det är alldeles för stort för att bo ensam i, även om det fanns några spöken där. :)

Det skulle vara intressant att höra om de nuvarande ägarna också har upplevt något konstigt där. Jag har inte hittat någon hemsida för vandrarhemmet men här är en flygbild från idag: http://kartor.eniro.se/m/IOexe

Kommentarer:
#1: Annica G.

Hej Mia!

Har du fått kontakt med nuvarande ägare?

Om det är stället som jag tror det är, heter dom Ewys och Magnus som driver vandrarhemmet. Du får gärna återkomma om du önskar mer info samt om jag hänvisar till rätt "ställe". /Annica G.

2011-11-02 @ 14:35:41
#2: Maria

Ja, det stämmer. Tror till och med att de har samma telefonnummer som vi hade. :) Jag har inte sökt upp dem, men kanske gör det någon gång. Det skulle vara jätteroligt att se vad de har gjort med Högsnäsgården.

2011-11-03 @ 18:45:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: